مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» هتل قلعه شاه عباسی مرنجاب

هتل قلعه شاه عباسی مرنجاب

هتل قلعه شاه عباسی مرنجاب در دل کویر

هتل قلعه شاه عباسی مرنجاب در دل نزدیک ترین کویر به شهر تهران واقع شده است. طبیعت کویر مورد علاقه بسیاری از طبیعت گردان و گردشگران است. شب های کویر را در هیچ کجای دیگری نمی توان تجربه کرد. چه بهتر که در این شب های سرد بتوان در یک محل مناسب و گرم و نرم نیز اقامت داشت. فصل های مناسب رفتن به کویر و دیدار از آنها بهار و پاییز است.

این هتل در دل کویر مرنجاب قرار دارد و با امکاناتی که در آن تعبیه شده است، مکانی مناسب برای پذیرایی از مهمانان است. اگر هوس تماشای افق بی انتهای کویر و طلوع و غروب بی نظیرش دست از سر شما بر نمی دارد، می توانید یک آخر هفته را در این هتل بگذرانید.

درباره هتل قلعه شاه عباسی مرنجاب

هتل قلعه شاه عباسی مرنجاب ابتدا کاروان سرا بوده است. کاروان سرایی که شاه عباس صفوی آن را در سال 1012 قمری ساخته است. این کاروان سرا با واقع شدن در مسیر جاده ابریشم در زمان خودش بسیار مورد استفاده کاروان ها قرار می گرفته و در مسیر راه ارتباطی بین خراسان و اصفهان بوده است. کاروان سرای مرنجاب دارای 3500 متر مربع زیربنا و 29 اتاق بوده است.

از آنجا که دیگر کاروانی وجود ندارد که در این جاده رفت و آمد کند، این کارونسرا به روز شده و حالا در هیبت یک هتل قلعه بزرگ در خدمت مسافرانی و طبیعت گردانی است که هوس راه رفتن روی شن های داغ کویر را در سر دارند. این هتل امکانات نسبتاً خوبی را در خود جای داده است و اتاقک های آن به اتاق های دو تا هشت نفره بدل شده اند.

جاذبه های گردشگری ساحلی که کمتر به آن ها پرداخته شده! مطلب مرتبط جاذبه های گردشگری ساحلی که کمتر به آن ها پرداخته شده!

امکانات هتل قلعه شاه عباسی مرنجاب

هتل قلعه شاه عباسی مرنجاب در حال حاضر دارای 15 واحد اقامتی است. این اتاق ها به صورت اعیانی دو تخته توئین، درباری سه تخت جدا، چهار تخته، وزیرنشین با چهار تخت جدا، چهار نفره کرسی دار و بدون تخت، پنج نفره کرسی دار و بدون تخت و هشت نفره کرسی دار و بدون تخت هستند. در واقع، اتاق های این هتل پذیرای مهمانان از یک نفر تا هشت نفر در هر اتاق هستند. تنها در برخی از اتاق ها کرسی وجود دارد که در زمان رزرو باید به این مسئله توجه داشت.

امکانات این هتل شامل تلویزیون، پارکینگ روباز، دستگاه کارت خوان، تاکسی سرویس، ترانسفر به راه آهن و اتوبوس و فرودگاه، سرویس چای، اینترنت و وعده های غذایی صبحانه و نهار و شام هستند. وعده صبحانه به طور رایگان سرو می شود. اتاق ها مجهز به وسایل گرمایی و سرمایی هستند. زمان نظافت نیز پیش از پس از تحویل اتاق ها است. امکانات داخل حمام نیز شامل تهویه، آینه، شامپو، صابون بدن و شامپو مو می شود. مهمانان اجازه کشیدن سیگار در فضای باز را دارند و نمی توانند حیوان خانگی خود را به داخل اتاق ها ببرند. رستوران این هتل نیز با انواع غذاهای سنتی آماده پذیرایی از مهمانان با ذائقه های مختلف از هر کجای کشور است.

دیدنی های منطقه هتل قلعه شاه عباسی مرنجاب

هتل قلعه شاه عباسی مرنجاب در استان اصفهان قرار دارد. تا سال 1378 از این کاروان سرا استفاده نمی شد. اما بعد از آن با خرید میراث فرهنگی فعالیت گردشگری در آن آغاز شد و بعد از مرمت در سال 1382 مورد استفاده مجدد گردشگران قرار گرفت. برای دسترسی به این هتل می توان از مسیر شهر آران و بیدگل به جاده ای که به سمت مرنجاب می رود وارد شد. یکی از مکان های دیدنی نزدیک به این هتل دریاچه نمک قم است. از مسیر پارک ملی کویر و کاروان سرای قصر بهرام نیز می توان به این مکان دسترسی پیدا کرد. مسیر بعدی هم از طریق کاشان به ابوزید است که در انتها به مرنجاب می رسد.

رصد آسمان یکی دیگر از تفریحات اقامتگاه بوم گردی شاه عباسی مرنجاب است. در گذشته برای تحمل سرمای سوزان شب های کویر و لذت بردن از تماشای آسمان در محوطه آتش روشن می کرده اند. از جاذبه های دیگر این منطقه وجود رمل ها و تپه های شنی است که زمانی را بر روی آنها سر کردن می تواند یکی از بهترین تجربه های دیدار از کویر باشد. تماشای پوشش گیاهی خاص منطقه نیز خالی از لطف نیست.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده