بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» هتل داد یزد در میان سنت و مدرنیته

هتل داد یزد در میان سنت و مدرنیته

شهر یزد با معماری دل انگیزش در تمام اذهان حک شده است. ساختمان هتل داد یزد سنتی است و بوی کاهگل از آن به مشام می رسد. سکونت در اتاق های این هتل حال و هوایی عجیب دارد؛ هم زمان که با نمای زیبا و اصیل ساختمان سلفی می گیرید با استفاده از اینترنت هتل آن را استوری می کنید. 


مشخصات هتل داد یزد

چهار ستاره بر شانه هتل داد یزد می درخشد. این هتل بسیار قدیمی است و از سال 1307 برای حمل و نقل کالا بنا شده است. در سال 1386 این هتل با حفظ معماری زیبایش بازسازی شد و مورد بهره برداری قرار گرفت. ساختمانی با معماری تاریخی و دیوارها و قوس های آجری و کاهگلی که یاد و خاطره گذشته ها را در خود حفظ کرده است.

هتل داد یزد 88 اتاق دارد. دکوراسیون اتاق ها به سبک و سیاق گذشته ها است. ساختمان دو طبقه هتل در محوطه ای بسیار زیبا واقع شده است. اتاق ها در اطراف هستند با حیاطی بزرگ در وسط که می توان اوقات خوشی را در آن سپری کرد. شاید باورش سخت باشد که اتاق های طبقه منهای یک دارای حیاطی هستند که به حیاط مرکزی وصل می شود و برای تماشای آسمان پرستاره محیطی بسیار عالی را فراهم آورده است.

 

انواع اتاق های هتل داد

همان طور که گفتیم هتل داد یزد هتلی باقی مانده از گذشته های نسبتاً دور است. انواع اتاق ها و سوئیت ها در آن تعبیه شده است. اتاق های این هتل عبارت اند از: اتاق دو تخته دبل رو به حیاط، اتاق سه تخته، اتاق یک تخته، اتاق چهار تخته، سوئیت رویال یک خوابه چهار نفره، اتاق دو تخته دبل اندرونی، اتاق دو تخته توئین رو به حیاط، اتاق سه تخته، اتاق پنج تخته، اتاق سه تخت سینگل و اتاق یک تخته استاندارد. اتاق ها راهرو در راهرو هستند که بعضی پنجره رو به حیاط و برخی دیگر پنجره رو به راهرو دارند. اقامت در همه اتاق ها لذت بخش است، حتی آنها که پنجره رو به حیاط ندارند.

سوئیت رویال واقع در حیاط اندرونی به مساحت 35 متر مربع پذیرای دو مهمان است. سوئیت های این هتل دارای یک اتاق خواب و یک سالن نشیمن مبله و آشپزخانه با امکان گرم کردن غذا، یک تختخواب دو نفره و دو کاناپه تختخواب شو و یک سرویس بهداشتی هستند. سرویس بهداشتی داخل اتاق ها فرنگی است و برای استفاده از سرویس بهداشتی ایرانی باید به لابی مراجعه شود.

رنگ های به کار رفته در وسایل اتاق هتل داد یزد بسیار دل انگیز و چشم نواز هستند و بعد از بازدیدهای طولانی از شهر می توانند بسیار آرامش بخش باشند.


امکانات هتل داد یزد

هتل داد یزد به چند رستوران و کافی شاپ مجهز است که انواع غذاهای ایرانی و سنتی در آنها سرو می شود. از دیگر امکانات این هتل می توان به پاركينگ، آسانسور، نمازخانه، صندوق امانات، سالن چند منظوره، استخر، سونا خشک، جكوزی، حوضچه آب، کافی نت، اینترنت در اتاق ها و لابی، تلویزیون ال سی دی، روم سرويس، خشکشویی، خدمات تور، فكس، اتاق چمدان، اتاق وی آی پی، خدمات تهيه بليت، فتوكپي، تلفن، دراور، مبلمان، كمد لباس، يخچال، ميني بار، سشوار، حمام، حوله، دمپایی، چیلر و آژانس مسافرتي اشاره کرد. با توجه به قدیمی بودن این هتل، امکاناتی فراتر از تصور مهمانان برایشان در نظر گرفته شده است. 

 

موقعیت مکانی هتل داد

هتل داد در بافت قدیمی شهر یزد قرار دارد و همین امر موجب شده است تا اماکن تاریخی شهر نزدیک و در دسترس مهمانان باشند. رفت و آمد به آتشکده زرتشتیان، آب انبار شش بادگیری، مسجد جامع یزد، حمام خان یزد، مدرسه ضیائیه یا زندان اسکندر، نارین قلعه یزد یا نارنج قلعه، باغ دولت آباد یزد، بقعه دوازده امام، مسجد امیر چخماق، موزه آب و بازار خان یزد با ماشین و پای پیاده امکان پذیر است. شهر یزد اماکن دیدنی بسیار زیادی دارد و خیلی مزیت بزرگی است که بتوان در کمترین زمان و با برنامه ریزی دقیق از همه آنها در یک سفر دیدن کرد. دور بودن هتل ممکن است امکان دیدار از همه آنها را از شما بگیرد.


خوشبختانه برای رسیدن به راه آهن تنها 8 دقیقه با خودرو، تا پایانه مسافربری 17 دقیقه با خودرو و تا فرودگاه نیز 16 دقیقه با خودرو زمان نیاز است و همین امر موجب می شود که مهمانان مشکلات کمتری در جا به جایی داشته باشند. برای خرید نیز می توانند از مجتمع تجاری ستاره و مجتمع تجاری صدف استفاده کنند.

 

هتل داد یزد دوستدار محیط زیست

یکی از مهم ترین ویژگی های هتل داد یزد این است که به عنوان برترین سازه مدرن از نظر مصرف انرژی خورشیدی شناخته می شود. این هتل در به کار گیری انرژی های پاک پیشرو است و با استفاده از انرژی خورشیدی توانسته است سالانه 40000 کیلو وات ساعت برق تولید کند که به کاهش تولید 25 تن گاز دی اکسید کرن در سال منجر شده است. 


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده