بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» هتل های سنتی یزد در قلب کویر

هتل های سنتی یزد در قلب کویر

هتل های سنتی یزد برای آنها که می خواهند بودن در میان دیوارهای ساختمان های جادویی یزد را تجربه کنند، ساخته شده اند. بخش زیادی از گردشگرانی که شهر یزد را برای دیدار انتخاب می کنند، به دلیل معماری خاص و فوق العاده آن است. به ویژه گردشگران خارجی که هرگز شبیه به این مکان ها را در جای دیگری نخواهند دید.  

 

معرفی هتل های سنتی یزد

شهر یزد پر از ساختمان های قدیمی و اصیل است که بازسازی شده و به هتل های سنتی یزد تبدیل شده اند. در جای جای این شهر بزرگ و پر از مکان های دیدنی، ساختمان های زیبای بسیاری بوده اند که قابلیت بدل شدن به هتل ها را در خود داشته اند. در ادامه تعدادی از این هتل ها معرفی می شوند.  

 

هتل صفاییه یزد

هتل صفاییه یزد با پنج ستاره، یکی از زیباترین و مجلل ترین هتل های شهر یزد است. ساختمان این هتل قدیمی نیست، اما مشخصات منحصر به فردی دارد. هتلی با اتاق های یک تخته و دو تخته و اتاق مخصوص معلولین و انواع ویلا و سوئیت امکاناتی مثال زدنی دارد. رستوران و کافی شاپ این هتل اقامت در آن را با آسایش بیشتری همراه می کنند. سالن های جشن و همایش و سمینار نیز مناسب برگزاری انواع مجالس هستند. در باغ اطراف هتل نیز مکانی برای پیاده روی مهمانان و لذت بردن از فضای باغ وجود دارد. 

 

هتل داد یزد

هتل داد یزد در نزدیکی آتشکده زرتشتیان و مسجد امیر چخماق دارای ساختمانی تاریخی و زیبا است. این هتل دو طبقه و یک طبقه منفی دارد که برخی از اتاق های آن دارای حیاط هستند و پنجره برخی از آنها نیز رو به حیاط زیبای هتل باز می شود. این هتل 91 اتاق مجلل و مدرن دارد و رستوران و کافی شاپ آن نیز پذیرای مهمانان است. 

هتل ملک التجار

این هتل چهارستاره از هتل های سنتی یزد است که 120 سال پیش در یکی از بازارهای این شهر بنا شده است. ساختمان آن در 1390 بازسازی شده است و نخستین هتل خشتی دنیا است که کوچه ای دراز و باریک با دیوارهای بلند دارد. رستوران سنتی و قهوه خانه در حیاط هتل با غذاهای سنتی و خارجی از دیگر امکانات این هتل هستند.

 

هتل باغ مشیر الممالک

این هتل از دیگر هتل های سنتی یزد و چهار ستاره است که در بافت قدیمی در محل باغ قدیمی مشیر الممالک واقع شده است. این هتل را نخستین هتل باغ ایرانی با معماری کاملاً سنتی می دانند که امکانات رفاهی خوبی را در خود جای داده است.

 

هتل لاله یزد

هتل لاله نیز از هتل های سنتی یزد و دارای سه ستاره است. این هتل با هشتی ها، دالان ها و اتاق های ارسی و پنج دری خود اوقات خوشی را برای مهمانان رقم می زند.

هتل لب خندق

هتل تاریخی لب خندق متعلق به دوران قاجار است. ساختمان آن در 1389 بازسازی شده است. نام هتل برگرفته از محله ای است که در آن واقع شده است. این هتل با دو حیاط اصلی و نارنجستان، تالار، هشتی، بادگیر و پشت بامی با چشم انداز بافت قدیمی شهر یزد بسیار برای مهمانان جذابیت دارد.

 

هتل رؤیای قدیم

این هتل از هتل های سنتی یزد با 200 سال قدمت است. هتل رؤیای قدیم با واقع شدن در بافت قدیمی این مزیت را دارد که به بیشتر اماکن تاریخی شهر نزدیک است و دسترسی به آنها ساده است. در محوطه این هتل یک بادگیر نیز وجود دارد. تورهای یک روزه کویرنوردی و شن درمانی و شتر سواری از برنامه های مفرح این هتل است.

 

هتل باغ مرشد

هتلی با قدمت 280 سال و متعلق به دوره زندیه از هتل های منحصر به فرد شهر یزد است. این کوشکی دو طبقه دارد و طبقه بالا بر طبقه پایین مشرف است. مشخصه اصلی این ساختمان ارتفاع اندک آن از کف حیاط طبقه پایین تا سطح خیابان است. همین ویژگی موجب خنک شدن و مطبوع بودن هوای اتاق ها در تمام سال می شود.

 

هتل ادیب ‌الممالک

هتل ادیب الممالک از هتل های سنتی یزد است که در بافت سنتی قرار دارد. هتلی با 13 اتاق و متعلق به دوران قاجاریه که دسترسی به اماکن دیدنی شهر از آن بسیار ساده است.

 

هتل مظفر

هتلی با 200 سال قدمت که به دستور بازرگانی قدیمی به نام مظفر ساخته شده است. ساختمانی با بادگیر، پنج دری و تالار از هتل های پر شکوه این شهر است که در 1388 بازسازی شده است.

هتل کهن کاشانه

هتلی از هتل های سنتی یزد با ساختمانی به سبک معماری قدیمی است. هتلی که از پشت بام آن می توان چشم انداز بادگیرهای شهر و پایاب قنات را به نظاره نشست. این هتل دارای 16 اتاق و 45 تختخواب است که امکانات رفاهی بسیاری را برای مهمانان تدارک دیده است.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده