مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» جزیره دلفینی زیبای قشم

جزیره دلفینی زیبای قشم

جزیر قشم بزرگ ترین جزیره کشور ایران و از معروف ترین جزیره ها در تمام دنیاست. این جزیره زیبا در استان هرمزگان قرار گرفته و مساحت آن ۱۴۹۱ کیلومترمربع است. جزیره طبیعتی بکر و منحصر به فرد و تاریخی غنی و پر ریشه دارد. سال‌های زیادی است که جزیره ی قشم در جنوب کشور گردشگران ایرانی و خارجی بسیار زیادی به سمت خود جذب می‌کند و به یکی از قطب های گردشگری ایران تبدیل شده است. در شمال جزیره بندرعباس، در شرق آن جزیره لارک، در جنوب جزیره هنگام و در جنوب غربی جزیره ها ی ابوموسی و تنب بزرگ و تنب کوچک قرا گرفته اند.

 

از جاذبه‌های دیدنی این جزیره می‌توان به بازارهای محلی، جنگل‌های حرا، غار خربس، غار نمکدان، تنگه چاهکوه، دلفین‌های آبی خلیج فارس، دره ستاره‌ها و جزایر ناز و سیمین اشاره کرد.

 

حراها، جنگل‌های گرمسیری جزر و مدی‌ هستند که پوشش گیاهی آنها مانگرو و چندل است و پرندگان بسیاری به دلیل امنیت، سهولت یافتن غذا و پناهگاه در این جنگل‌ها زیست می کنند. جنگل های حرا ظاهری متفاوت داشته و در میان آب های شور به وجود آمده اند. درختان این جنگل، آب شور دریا را شیرین می کنند و نمک آن را دفع می‌سازند و همین موضوع موجب پایداری و سرسبزی آنها در این شرایط آب و هوایی است.

 

در این جنگل‌ها امکان مشاهده اگرت ساحلی، عقاب ماهیگیر، گیلانشاه معمولی، ابرو سفید و سلیم خرچنگ خوار و همچنین گونه‌های کمیاب‌تری مانند حواصیل هندی، پلیکان سفید و چاخ لق هندی وجود دارد.

 

هم چنین در سواحل گِلی جنوب جزیره می‌توان دیدومک، حواصیل سبز، سنگ گردان، سلیم کوچک و سلیم شنی کوچک و بزرگ را دید.

 

از دیگر محیط‌های جزیره که می‌توان در آنها به پرنده‌نگری پرداخت سرزمین‌های داخلی و خشک آن هستند، مناطقی که پوشیده از درختچه‌های کهور پاکستانی و درختان آکاسیا است. تعداد گونه‌هایی که می‌توان در جزیره قشم مشاهده کرد بسیار زیاد است مانند نوک سرخ دریایی، لک لک سیاه، کفچه نوک، آبچلیک خالدار، زنبورخوار سبز و بسیاری دیگر.

 

میتوانید با رزرو هتل های قشم ، اقامتی خاطره انگیز در این جزیره داشته باشید.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده