بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» هتل عباسی اصفهان

هتل عباسی اصفهان

با هتل عباسی اصفهان بیشتر آشنا شویم


معماری شکوهمند ایران همواره چون گوهری تابان در میان آثار معماری جهان می درخشــیده و از مرتـبه ای بلند برخــوردار بوده است. در این میان، معمـاری مکتب اصفهان در دوره های گوناگون طلایه دار این راه پرشکـوه بوده و نام هنر و فرهنگ ایران را در گوشه و کنار جهان بلنـد آوازه ساخته است .

در دوره صفـوی، شهر اصفهان از چنان عظمت و شکوهی بهره مند شد که نصف جهانش نامـیدند . در میان آثار معماری باقیمانده از عصر صفوی، مجموعـه مدرسـه، بازارچه و کاروانسـرایـی برجـای مانـده است که در کنـار خیـابان چـهارباغ اصفهان چون گوهری یگانه می درخشد . این مجموعه به دستور شاه سلطان حسین صفوی ساخته شد و وی این مجموعه را به مادر خویش پیشکش نمود .


هتل عباسی که با قدمتی 300 ساله یکی از کهن‌ترین و زیباترین هتل‌های جهان است در خیابان چهارباغ شهر اصفهان قرار دارد. این هتل پنج ستاره تنها یک هتل نیست، بلکه گنجینه‌‌ای از هنر معماری ایرانی است.


هتل عباسی اصفهان در زمان های گذشته کاروانسرای بزرگی بوده است. معماری بی نظیر این هتل به گونه ای است که خود این هتل به عنوان یک جاذبه گردشگری توجه گردشگران و مسافران را به خود جلب می کند.

گوشه و کنار این هتل را که می گردی پر از تاریخ و هنر اصیل ایرانی است. تاریخ ساخت این هتل به سال 1128 بر می گردد. شاه سلطان حسین صفوی که به عنوان آخرین پادشاه صفویان در ایران حکومت می کرد دستور داد تا کاروانسرایی بزرگ بسازند. او بعد از ساخت این کاروانسرا آن را به مادرش هدیه کرد. به همین دلیل در گذشته آن را کاروانسرا مادر شاه نیز می نامیدند.


هتل عباسی اصفهان در خیابان آمادگاه و در مرکز شهر قرار گرفته است و هر ساله پذیرای گردشگران زیادی از سراسر ایران و جهان است. گچبری های زیبای و سقف و دیوارهای آینه کاری شده هتل عباسی اصفهان واقعاً بی نظیر و تماشایی هستند و طراحی های هنری مختلف که در سرتاسر اتاق های آن مشاهده می شود معماری اصیل و سنتی ایران را به نمایش می گذارد. با اقامت در این هتل در واقع شما در داخل یک کاروانسرایی که حدود 300 سال پیش در دوره صفویان ساخته شده است ساکن خواهید شد.


امکانات هتل عباسی اصفهان


هتل عباسی اصفهان که از سال 1345 شروع به فعالیت کرده است توانسته خدمات بسیار خوبی را در اختیار مسافران قرار دهد. این هتل دارای 231 اتاق، آپارتمان و سوئیت است. در وسط حیاط این هتل بزرگ و 5 ستاره حوض بسیار زیبایی قرار دارد. پیرامون این حوض فیروزه ای زیبا اتاق های هتل قرار گرفته اند. ویو بیشتر اتاق ها به گونه ای است که دارای پنجره و یا تراس به سمت حیاط ای این هتل هستند.


در مورد امکانات اتاق های این هتل باید بگوییم که این هتل در هر اتاق دارای سرویس بهداشتی، حمام، یخچال، تلویزیون، مبل، تلفن، تخت های راحت و سایر خدمات رفاهی است. در همه اتاق های این هتل از سیستم ایمنی روز دنیا برخوردار هستند. این هتل همچنین دارای سفره خانه سنتی، کافی شاپ، رستوران، کتابخانه، مجتمع خرید، استخر، آرایشگاه ، تالارهای چند منظوره برای برگزاری مراسم مختلف و ... است.

یکی از رستوران های هتل عباسی اصفهان رستوران چهل ستون است که با قدم گذاشتن در آن شما می توانید هنر بی نظیر دوران قاجار و صفویه را در بخش های مختلف رستوران از دیوار گرفته تا سقف مشاهده کنید. در این محیط زیبا و آمیخته با هنر ناب ایرانی می توانید انواع غذاهای محلی و سنتی اصفهان را سفارش دهید.

از دیگر رستوران های هتل عباسی اصفهان، رستوران چشم انداز است. این رستوران بهترین چشم انداز را از شهر اصفهان به نمایش می گذارد زیرا در بالاترین قسمت هتل شاه عباسی قرار گرفته است. در این رستوران می توانید یک تصویر 360 درجه از شهر زیبای اصفهان را نظاره گر باشید. بهترین مکان برای برگزاری انواع جشن ها این رستوران است که ظرفیت پذیرش 250 مهمان را دارد.


این هتل همچنین دارای تالارهای متعددی است از تالارهای آن می توان به تالار نقش جهان، عالی قاپو، چهل ستون و زرین اشاره کرد. کافه تریا نقش جهان یکی دیگر از امکانات این هتل است که می توانید در آن انواع قهوه، دسر، بستنی، کیک، فست فود و پیتزا سفارش دهید و نوش جان کنید.

سفره خانه سنتی این هتل نیز در ضلع شرقی هتل و در محوطه باغ قرار گرفته است. از دیگر امکانات این هتل می توان به مجموعه ورزشی این هتل که دارای جکوزی، استخر شنا، سونای خشک و بخار، خدمات ماساژ، سالن بدنسازی و ... است اشاره کرد. امکانات این هتل بین المللی بسیار زیاد است و با اقامت در آن لحظات نابی را تجربه خواهید کرد.


معرفی جاذبه های گردشگری که در نزدیکی هتل عباسی اصفهان قرار دارند


از جاذبه های نزدیک هتل عباسی اصفهان می توان به سی و سه پل و میدان امام که در مجاورت آن قرار گرفته اند اشاره کرد شما می توانید با یک پیاده روی مختصر خود را به بنای تاریخی سی و سه پل اصفهان برسانید. بازدید از بازارها و مغازه های داخل میدان امام هم جذابیت خاص خود را دارد. شما می توانید مسگرهای قدیمی که در حال ساخت ظروف مسی هستند در این بازار ها مشاهده کنید و خاتم کاری و قلمزنی را نیز از نزدیک ببینید.


در میدان امام صدای چرخ کالسکه ها و دیدن گنبد و گلدسته های مسجد و همچنین نمای ساختمان عالی قاپو جذابیت خاصی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. همچنین بازدید از بازار هنر و عمارت بی نظیر چهل ستون که در فاصله کمی با هتل عباسی اصفهان قرار گرفته اند امکان پذیر است. قدم زدن در خیابان زیبای چهارباغ عباسی نیز حال و هوای خاصی دارد که باید از نزدیک تجربه کنید. از آنجایی که هتل عباسی اصفهان در مرکز شهر قرار گرفته است دسترسی به جاذبه های دیدنی و گردشگری این شهر از طریق این هتل بسیار آسان است.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده