بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آشنایی با هتل های زنجیره ای مهر

آشنایی با هتل های زنجیره ای مهر

هتل ملک التجار یزد

هتل ملک التجار یزد، هتلی 4 ستاره و آنتیک است که لقب اولین هتل خشتی جهان را نیز به خود اختصاص داده است. این هتل با داشتن امکانات کامل رفاهی و پرسنلی مجرب، سعی بر آن دارد تا بهترین خدمات را به میهمانان گرامی ارائه دهد.

هتل ملک التجار یزد، اولین هتل خشتی جهان

یزد، دومین شهر تاریخی جهان بعد از ونیز ایتالیاست که ثبت جهانی شده و سالانه هزاران هزار گردشگر مشتاق را به سوی خود می کشاند تا از تاریخ کهن، معماری زیبا و دیوارهای خشتی و کاهگلی آن دیدن کرده و روح خود را از زیبایی های بی بدیل آن سرشار سازند. اکثر این گردشگران ترجیح میدهند مدرنیته را در این شهر کنار گذاشته و در هتل های سنتی زیبا این شهر اقامت کنند. اگر شما هم جزو این دسته هستید پس هتل ملک التجار یزد احتمالاً در صدر لیست شما قرار دارد، زیرا با اقامت در این هتل، اقامتی دلنشین در اولین هتل خشتی جهان را تجربه خواهید کرد.

با هتل آنتیک ملک التجار یزد بیشتر آشنا شوید

کافی است از میدان امیر چخماق وارد خیابان قیام شده تا تابلوی هتل ملک التجار را همان سمت چپ، درست نزدیک ورودی بازار پنجه علی مشاهده کنید، از دالان باریک هتل وارد شوید تا به حیاط رسیده و حوض زیبای آب را در وسط آن ببینید. به اولین هتل خشتی جهان خوش آمدید!

هتل 4 ستاره ملک التجار یزد را حدود 120 سال پیش، حاج علی عسگر شیرازی، تاجری خوشنام که به لطف سابقه ی نیک و عملکرد مثبتش مفتخر به دریافت لقب «ملک التجار» از ناصر الدین شاه شده بود، ساخت و تا چهار نسل پیاپی در اختیار خانواده وی قرار داشت. این عمارت اشرافی 23 اتاقه آنقدر زیباست و آنقدر گوشه و کنار تماشایی دارد که برای دیدن تمام جزئیات آن حسابی به وقت کافی نیاز دارید و در هر نقطه ی آن عکس های تکرار نشدنی و خاطره انگیزی را خواهید گرفت.

اگر عاشق تاریخ و معماری هستید، اینجا بهشت شماست. اتاق آینه، اتاق آدم و حوا و یا اتاق یوسف و زلیخا شما را مبهوت خود خواهد کرد. از بخش های زمستانه، تابستانه و شاه نشین نیز غافل نشوید، هر نقطه ای ازین هتل زیبا شما را جذب خواهد کرد.

انواع اتاق های هتل ملک التجار یزد

این هتل آنتیک انواع متفاوتی از اتاق ها را برای اقامت مسافران به آنها پیشنهاد میکند تا با در نظر گرفتن شرایط، هر کدام را که بیشتر مناسب حالشان است برگزینند. از آن جمله می توان اتاق های یک تخته، دو تخته و سه تخته را که همگی به سرویس های فرنگی تجهیز هستند را نام برد. اما جدای از اینها چند گزینه ی بسیار وسوسه انگیز برای اقامت در هتل ملک التجار یزد وجود دارد که جداً به سادگی نمی توان در مقابل آنها مقاومت کرد و آن اتاق های وی آی پی هتل میباشد. سه اتاق وی آی پی هتل که بعضاً به سبک عمارت نارنجستان در و دیوارهای آن ها نقاشی شده اند، اتاق هایی هستند با القاب زیبا و زیبایی خیره کننده.

اتاق یوسف و زلیخا یا همان اتاق طلا که در نقاشی های در و دیوار آن از آب طلا استفاده شده، اتاق آینه که در قسمت شرقی عمارت واقع شده و پر از آینه کاری و گچ بری های زیبایی ست که در کنار آن ارسی قدیمی زیبایی اش صد چندان شده و در آخر اتاق آدم و حوا یا همان اتاق نقاشی که در قسمت جنوبی عمارت واقع شده است. سقف این اتاق به دستور خود حاج علی عسگر شیرازی که عاشق و طرفدار پروپاقرص فرش ایرانی بود، توسط یک نقاش زبده کار شیرازی با رنگ های طبیعی و گیاهی با ظرافت هر چه تمام تر نقش فرش ایرانی خورده است، جوری که هنوز هم بعد از 120 سال طراوت خود را حفظ کرده و نفس را در سینه حبس میکند. بله، واقعاً مقاومت در برابر وسوسه این سه اتاق خاص واقعا سخت است و سخت تر از آن انتخاب بین آنهاست، زیرا هر کدام از دیگری متمایز و زیباتر است.

در بخش زیر زمین هم قنات بسیار زیبایی قرار داشت که متاسفانه به علت خشکسالی خشک شد و هتل آن را به طور مصنوعی جهت ملموس بودن آن برای گردشگران به جریان انداخت تا گردشگران بتوانند بیشتر از آن لذت ببرند.

امکانات هتل

هتل ملک التجار یزد جهت رفاه حال میهمانان امکانات رفاهی زیادی را در چهارچوب سنتی هتل در نظر گرفته است، از آن جمله می توان به رستوران سنتی و بزرگ آن که ظرفیت بیش از 250 نفر را داشته و در کل یزد بسیار معروف است، اشاره کرد. کافی شاپ، اینترنت رایگان در لابی، خشکشویی، نمازخانه، تاکسی سرویس، گشت های نیمروز (هزینه دار) نیز بخشی دیگر از امکانات و خدماتی هستند که هتل برای میهمانان در نظر گرفته تا اقامت آنها را راحت تر و دلچسب تر می کند.

موقعیت مکانی و دسترسی

یکی از چیزهای مهمی که در انتخاب یک هتل برای اقامت مهم است، این است که دسترسی راحت و سریعی را به اکثر مراکز تجاری، دیدنی، تاریخی و یا درمانی به شما بدهد،تا از حیث زمان و هزینه برای شما به صرفه تر باشد.

هتل ملک التجار در این زمینه بسیار ایده آل است. راحت و ساده به اکثر نقاط دیدنی یزد دسترسی دارید و حتی در عرض چند دقیقه و با پای پیاده هم به محله قدیمی فهادان، موزه آب و یا میدان امیر چخماق میتوانید بروید و علاوه بر لذت بردن از دیدنی های زیبای شهر از سوغاتی های زیبا یزدی هم در نزدیکی میدان خرید کنید.

با تمام اوصاف شکی نیست که این هتل آنتیک قطعاً یکی از انتخاب های مطمئن و عالی برای اقامت شما خواهد بود، پس در انتخاب آن شک نکنید.


هتل موزه فهادان یزد

هتل موزه فهادان یزد هتلی زیبا، سنتی و مجلل در شهر کویری یزد قرار دارد. اگر دوست دارید دوران قاجاریه را همراه با تمام وسایل و فضای تاریخی آن تجربه نمایید، این هتل بهترین انتخاب خواهد بود. معماری و دکوراسیون سنتی هتل فهادان در کنار امکانات مدرن آن، از بهترین مزیت های آن محسوب می شود. با ما همراه شوید تا این هتل را بهتر بشناسیم.

هتل موزه ها را می شناسید؟

هتل موزه فهادان یزد یکی از هتل موزه های ایران است که شهرت جهانی دارد. شاید فکر کنید اصطلاح هتل موزه فقط برای دادن اُبهت به این هتل باشد، اما اینگونه نیست. هتل موزه ها یکی از انواع هتل ها هستند که تفاوت های بسیاری با هتل های معمولی دارند. از آن جهت به این گونه اقامتگاه ها، هتل موزه می گویند، چون دارای موزه اختصاصی هستند.

به عبارتی دیگر شما باید اقامت خود را درون موزه تصور کنید. زیرا اشیا و وسایلی که در اطراف شما قرار دارد حکم اشیای موزه را دارد اما دور از دسترس شما نیست. بلکه در جای اولیه خود قرار دارد و همچنان پابرجاست. علاوه بر یزد در شهرهای دیگر ایران نیز هتل موزه های زیبایی دایر می باشد که می توانید برای بازدید از آن ها، یک شب را در هتل اقامت داشته باشید.

هتلی مجلل و هیجان انگیز با نام «هتل موزه فهادان یزد»

هتل موزه فهادان یزد هتلی واقع در استان یزد، شهر یزد، خیابان امام خمینی، محله فهادان، روبروی زندان اسکندر می‌باشد. این هتل جزئی از مجموعه هتل‌های مهر است. هتل‌های زنجیره ای مهر، علاوه بر هتل موزه فهادان، پنج هتل دیگر در استان یزد نیز دارد. هر کدام از این هتل‌ها دارای ویژگی منحصر به فردی بوده که فهادان در میان آن‌ها موزه بودن را به ارث برده است.

هتل موزه فهادان یزد را می‌توان اولین هتل موزه ایران دانست که از دوران قاجاریه در محله فهادان یزد به یادگار مانده است. جالب اینجاست به این هتل موزه، خانه تهرانی‌ها نیز می‌گویند. یکی از افراد مرفه و مطرح دوران قاجار در این خانه اقامت داشته که هم اکنون این خانه و برخی وسایل و عتیقه‌های آن در گوشه و کنار هتل موزه فهادان یزد به چشم می‌خورد. از دیگر ویژگی های این هتل موزه میتوان به ثبت ملی آن اشاره کرد.

معماری و هنر در هتل موزه فهادان یزد

هتل موزه فهادان یزد به عنوان خانه ای کویری در دل استان یزد قرار دارد و تمام اِلمان های خانه های سنتی یزد را دارا می باشد. از بخش های مختلف این خانه می توان به سه حیاط اشاره کرد: حیاط اصلی ، نارنجستان و عمارت کلاه فرنگی. همچنین هتل موزه فهادان یزد دارای سی اتاق است که اکنون مسافران و علاقه مندان به این هتل موزه می توانند در آن ها اقامت داشته باشند. از بخش های دیگر هتل موزه باید به: تالاری بزرگ، چاه خانه، سردابی زیبا و فعال، هشتی، دربند و سه بادگیر بزرگ اشاره کرد.

اکنون هتل موزه فهادان یزد دارای تغییراتی جزئی در اتاق های ساختمان می باشد که آن ها را برای اقامت راحت تر مهمانان و مسافران مهیا نموده است. این هتل امکاناتی دارای: اینترنت رایگان، کافه، رستوران سنتی، سرویس بهداشتی، خشکشویی، صرافی و ماساژ می باشد. دو اتاق این هتل در حیاط اصلی آن قرار دارند این دو اتاق دوبلکس بوده و هر کدام دارای تمام امکانات از جمله: چهار تخت دو خوابه، دو تخت سینگل، سرویس فرنگی و حمام می باشند. علاوه بر این امکانات باید به دیزاین و شیوه چیدمان اتاق ها اشاره کرد که در زیر تصویر یکی از اتاق ها قابل مشاهده است.

بهترین مزیت هتل موزه فهادان یزد

هتل موزه فهادان یزد به جاذبه های گردشگری محله فهادان و سایر جابه های بافت تاریخی شهر یزد نزدیک می باشد. به همین خاطر مسافران و مهمانان عزیز می توانند با کمی پیاده روی و قدم زدن در کنار شکوه و زیبایی شهر یزد از جاذبه های بی نظیر این شهر نیز دیدن نمایند.

اگر علاقه به دوچرخه سواری دارید، مجموعه هتل های مهر دارای ایستگاه دوچرخه هستند که امکان دوچرخه سواری را برای شما فراهم کرده اند. نزدیکترین جاذبه به هتل موزه فهادان، زندان اسکندر می باشد که با هتل فقط چند قدم فاصله دارد.

چاپار گشت پارسه و هتل های ایران

هتل موزه فهادان یزد از سوی سایت چاپارگشت پارسه خدمت شما عزیزان معرفی گردید. این مجموعه با مدیریت سرکار خانم سیما محمدزاده قصد دارد بهترین ها را برای سفر و اقامت شما عزیزان معرفی نماید. کارشناسان دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری چاپار گشت پارسه با تخصص و مهارت کامل برای اجرای انواع تورهای مسافرتی و تفریحی در داخل و خارج از کشور آماده خدمات رسانی به شما عزیزان و علاقه مندان به سفر هستند.

 

بوتیک هتل شاه ابوالقاسم یزد

بوتیک شاه ابوالقاسم در اصل خانه ملک‌زاده بوده که اخیرا با بازسازی صورت‌گرفته به مرکز اقامتی تبدیل شده و به عنوان بوتیک هتل شاه ابوالقاسم خیلی زود مورد توجه خاص و عام قرار گرفته و به شهرت رسیده‌است.

از ویژگی‌های مهم این هتل، قرار گرفتن آن در بافت قدیم شهر یزد است که امکان بازدید از این بخش از شهر و تمامی زیبائی‌های آن را برای مسافرین مهیا می‌سازد.

 

هتل سنتی مهر یزد

هتل سنتی مهر یزد، عمارتی با 250 سال قدمت

دوباره به شهر زیبا و باستانی یزد میرویم. اولین شهر خشتی جهان و دومین شهری که به ثبت جهانی رسیده است. اینجا شهر شیرینی های ایران است. میرویم تا در باغ زیبای دولت آباد قدم زده، برای لحظه ای در حیاط زیبایش، کنار آن حوض بزرگ و فواره هایش آرام گیریم.

در چایخانه ها چای بنوشیم، قطاب های بهشتی یزد را در دهان بگذاریم و به منظره زیبای بادگیرهایش خیره شویم. از بودن در یزد در هر فصلی و هر موقعیتی باید لذت برد، زیرا همانند این شهر دیگر پیدا نمی شود. اینبار سری به هتل سنتی مهر یزد میزنیم. همان هتل سنتی ای که همه آنرا جزو اولین هتل های سنتی این شهر میشناسند و بیش از 250 سال قدمت و تاریخ دارد.

هتل سنتی مهر یزد، اولین هتل بزرگ سنتی یزد

250 سال پیش فردی به نام زرگر یزدی که تاجری به نام در زمینه طلا و جواهرات گرانبها بود، ساختمانی خشتی ساخت که سالها مسکنی بود برای او و خانواده اش. این ساختمان تاریخی با معماری دوره ی قاجاریه به نام صاحبش، زرگر یزدی، نسل ها در یاد و خاطره ی مردم شهر باقی ماند. بعدها بازسازی کاملی شد و در سال 1384 هجری شمسی به اسم هتل سنتی مهر بازگشایی شد و کاربرد تجاری پیدا کرد.

این هتل هم اکنون زیر مجموعه ای از هتل های زنجیره ای مهر است و در واقع دومین هتلی در کشور است که موفق شد گواهینامه کیفیت از موسسه SGS سوئیس کسب کند. در واقع هتل سنتی مهر یزد، اولین هتل بزرگ شهر یزد است و ثبت جهانی شده است. حیاط اصلی و نارنجستان چشم نوازش، بادگیر زیبایش، تالار بزرگش، سرداب فعال و زیبایش، پشت بامش که مشرف به بافت قدیمی شهر است، همه و همه دست به دست هم داده اند تا این هتل تاریخی را در دید گردشگران بسی زیباتر جلوه دهند.

دسترسی به هتل و موقعیت مکانی

این هتل سنتی در کوچه لب خندق در خیابان قیام یزد قرار گرفته و دسترسی از مبدا هتل به همه جا بسیار راحت و ساده است. مثلاً تا مسجد جامع، بازار خان و یا میدان امیرچخماق فقط حدود 5 دقیقه با پای پیاده فاصله دارید. دیگر چه چیز از این بهتر. چه سوغاتی های زیبایی که می شود در این میدان خرید و چه شیرینی های بهشتی را برای سوغاتی انتخاب کرد. تا فرودگاه یا ترمینال مسافربری هم کمتر از 20 دقیقه با ماشین فاصله دارید. پس نگران فوت وقت و هزینه های سربار نباشید.

اتاق های هتل سنتی مهر

هتل سنتی مهر، هتلی 3 ستاره است که 27 اتاق و مجموعاً 70 تخت را در خود جای داده است. مثل دیگر هتل های یزد رنج وسیعی از اتاق های متنوع را در خود جای داده و علاوه بر اتاق های یک تخته، دو تخته، سه تخته و چهارتخته ی معمولی، یک سری اتاق های ویژه تر هم دارد که به نسبه طراحی شیک تری داشته و امکانات رفاهی کامل تری را در خود جای داده اند. مثلاً اتاق های دوبلکس ویژه دارند و یا اتاقی که بادگیر خانه در آن قرار دارد. میدانم، البته که وجود بادگیر در یک اتاق میتواند بسیار هیجان انگیز و جالب باشد.

با اینکه این هتل سنتی است اما امکاناتی چون اسپیلت، حمام تمیز، سرویس فرنگی و تلویزیون LCD نیز در تمام اتاق ها برای رفاه حال گردشگران تعبیه شده است.

امکانات و خدمات هتل سنتی مهر یزد

هتل امکانات کاملی را جهت رفاه حال میهمانانش در نظر گرفته است. از آن جمله می توان اینترنت پرسرعت رایگان، تاکسی سرویس، خدمات خشکشویی، رستوران سنتی و خیلی چیزهای دیگر را نام برد. رستوران هتل در ساعات مقرر صبحانه، ناهار و شام خوشمزه خود را سرو میکند. منوی صبحانه کامل بوده و در محیط حیاط سرو میگردد. تصور اینکه 250 سال پیش فردی به نام زرگر یزدی، جواهر فروش به نام شهر، در این مکان چای بعد از صبحانه ی خود را درست در همان نقطه ای که شما امروز نشسته اید و دارید صبحانه تان را نوش جان می کنید، میل میکرده، جداً کمی عجیب و بسیار هیجان انگیز است. شما در دل خود تاریخ اقامت دارید.

پس بابت رزرو هتل سنتی مهر یزد تعلل نکنید و از خاطره انگیز بودن این اقامت اطمینان کامل داشته باشید. شک ندارم که شما هم مثل من دوست دارید اولین هتل سنتی بزرگ یزد که ثبت جهانی شده و ساختمان آن 250 سال قدمت دارد را از نزدیک ببینید و در آن رویاپردازی های زیادی کنید. به راستی که فکرش هم بسیار وسوسه انگیز است!

 

هتل تاریخی لب خندق یزد

هتل تاریخی لب خندق در خانه تاریخی مشهور به خانه طیبی در اواخر دوره قاجاریه احداث گردیده‌است. خانه طیبی در محله‌ای به نام لب خندق در مجاورت خیابان قیام و بازارھای قدیمی یزد در نزدیک هتل سنتی مهر قرار دارد و نام این هتل نیز از نام آن محله گرفته شده‌است.

ساختمان این هتل از دو حیاط شامل حیاط اصلی و نارنجستان، یک بادگیر زیبا، تالار، ھشتی، پشت بام مشرف به بافت تاریخی و متصل به بام مناطق دیگر بافت و ... تشکیل شده‌است.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده