مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» معرفی اقامتگاه سنتی کریاس اصفهان

معرفی اقامتگاه سنتی کریاس اصفهان

آشنایی با یکی از بهترین اقامتگاه های اصفهان


در نزدیکی میدان نقش جهان، اقامتگاه سنتی کریاس اصفهان قرار دارد. اصفهان را همه به عنوان شهر نصف جهان می شناسند و این شهر علاوه بر علاقه مندان داخلی در سطح جهانی نیز، طرفداران مخصوص به خود را دارد. بازدید از شهر اصفهان و جاذبه های زیبای این شهر برای همه گردشگران جذاب است.

هرچند این شهر یادگاری از دوران صفویه و شاه عباس می باشد، اما جاذبه ها و مکان های دیدنی بسیاری از سایر دوران تاریخی در این شهر قابل مشاهده است. اقامتگاه سنتی کریاس ازجمله جاذبه هایی است که از دوران قاجار به یادگار مانده و در نزدیکی بافت اصلی و تاریخی اصفهان قرار دارد. امروزه بسیاری از خانه های سنتی و قدیمی باقی مانده از گذشته، مرمت می شوند و مجددا مورد استفاده قرار می گیرند. اقامتگاه سنتی کریاس اصفهان نیز یکی از این جاذبه ها می باشد.


اگر ساکن اصفهان هستید و تا به حال از اقامتگاه سنتی کریاس اصفهان دیدن نکرده اید، حتما این مطلب را بخوانید تا با این جاذبه بینظیر آشنا شوید. و اگر عازم شهر اصفهان هستید، حتما به دیدار از این جاذبه بروید و در آن ساکن شوید. زیرا امروزه بسیاری از گردشگران و دوست داران سفر، ترجیح می دهند در خانه ای سنتی اقامت داشته باشند. سکونت در هتل ویژگی هایی دارد و سکونت در اقامتگاه سنتی، ویژگی هایی منحصر به فرد تر. این انتخاب شماست که در کجا اقامت داشته باشید. ضمن اینکه اقامتگاه سنتی کریاس در سال ۱۳۹۰ به ثبت ملی رسیده است و اقامتگاهی بسیار ارزشمند می باشد. اکنون به معرفی اقامتگاه سنتی کریاس اصفهان می پردازیم.


ویژگی های اقامتگاه سنتی کریاس اصفهان


همانطور که ذکر گردید اقامتگاه سنتی کریاس اصفهان در نزدیکی میدان نقش جهان قرار دارد، آدرس دقیق این خانه به قرار زیر است: خیابان استانداری شهر اصفهان، کوچه شهید عمرانی، پلاک ۳۹. این اقامتگاه سنتی در سال ۱۳۹۶ افتتاح شده است و بازمانده از دوران قاجار می باشد. نام دیگر این بنا، خانه تاریخی نظام الاسلام است.

این خانه دارای حیاطی زیبا، حوضی مستطیلی شکل و باغچه ای مملو از گل های رنگارنگ می باشد. نمای بیرونی خانه به رنگ سفید بوده و درب ها و پنجره ها چوبی است. همچنین اقامتگاه سنتی کریاس اصفهان دارای ستون و ایوان زیبایی است که نما و جلوه خاصی به بنا بخشیده است. در حیاط خوش آب و رنگ اقامتگاه کریاس، میز و صندلی هایی جهت نشستن و لذت بردن از حال و هوای خانه، قرار داده شده است. قدمت این خانه ۱۵۰ سال است و هم اکنون با زیبایی دلنشین خود میزبان مهمانان عزیز خود است.


از ویژگی های درونی اقامتگاه سنتی کریاس اصفهان می توان به اتاق های زیبا همراه با امکانات مدرن اشاره کرد. اتاق های اقامتگاه دارای تخت بوده اما سبکی سنتی و زیبا دارد. گچبری ها و استفاده از نوردهی عالی، از جمله ویژگی های بسیار مهم این اقامتگاه می باشد. به طور کلی اتاق ها دارای دکوراسیون عالی می باشند و امکانات خوبی دارند.

اگر بخواهیم از تاریخچه این اقامتگاه بدانیم، آن را منسوب به میرزا محمد دستجردی می دانند. او یک روحانی مشروطه خواه بوده و دارای شخصیتی سیاسی بوده است. بعد از او پسرش مجدالاسلام در این خانه ساکن می شود و با متروکه شدن آن، سازمان میراث فرهنگی در پی مرمت این خانه و تغییر کاربری آن برمی آید.


امکانات اقامتگاه سنتی کریاس اصفهان


#اقامتگاه سنتی کریاس اصفهان دارای امکاناتی نظیر: چشم انداز عالی نسبت به گنبد مسجد امام، پرسنل مجرب و مهمان نواز، اینترنت، تلوزیون، صندوق امانات، یخچال، سرویس بهداشتی، لاندری و مینی بار می باشد. تعداد اتاق های اقامتگاه پانزده عدد است که در دو طبقه قرار دارند. این اتاق ها به صورت تک نفره و دونفره می باشند.

همچنین این مجموعه دارای یک رستوران و کافی شاپ بوده که به سرو غذاها و نوشیدنی های لذیذ می پردازد. از مزیت های اقامتگاه کریاس باید به نزدیکی آن به میدان نقش جهان و عالی قاپو اشاره کرد. اینکه شما در مکانی مشرف به قلب تپنده اصفهان ساکن باشید، می تواند لذت سفر شما را دو چندان کند. زیرا از مهم ترین ویژگی های یک سفر خوب و با کیفیت، راحتی حمل و نقل و دسترسی آسان به جاذبه ها است. فاصله این اقامتگاه تا میدان نقش جهان ده دقیقه می باشد.

آدرس


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده